Recension - Minhäst nr 2-3 2015, fortsättning

Här kommer då fortsättingen på recensionen! (Läs den första delen först!)

Efter den spännande serien av Lena får vi läsa novellen "Ridlägerbloggen". Det är du vi börjar märka av att tidningen faktiskt är en ridlägerspecial. Novellen är som en blogg då man får följa med en tjej på hennes ridläger. Det var roligt och annorlunda med en text skriven på det sättet! Sedan ännu en Mulleserie, jippie! Efter Mulleserien får vi möta tre tjejer som har varit på ridläger, Wilma som lärde sig mer i hoppning, Saga som fick galoppera barbacka och Jennifer som fick galoppera väldigt snabbt. Man fick höra hur det gått för dem på ridlägret och vad de gjort m.m. Sedan får vi ett litet test - Vilket ridläger passar dig? Bra test med bra frågor, hade gärna haft lite fler svarsalternativ men annars jättebra! Sedan, en till Mulleserie!! Efter det, en av mina favorit saker i tidningen - resetips, har de haft det tidigare? Vet inte men jag gillade det verkligen, hoppas det kommer mer sådant i framtiden! Man fick veta om olika ridresor och hur det fungerar. Sedan får man läsa en till Mulleserie, mycket Mulleserier! Det gillar vi! Efter det kommer en "MinHästs ridskola". De visar hur man tränsar rätt, det är bra bilder och de förklarar noggrant. Sedan ett ABC om just bett som sitter på tränset. De berättar noggrant och det är riktigt fina och passande bilder. Efter "ABC om bett" får vi en till Mulleserie! Efter Mulleserien kommer en Novell, jag vill inte avslöja för mycket men den heter Bäckahästen och är som en slags spökhistoria. Om du gillar spökhistorier och hästar borde du läsa den. Vi bläddrar vidare och får läsa om vad man ska göra när hästen är halt, du får verkligen veta allt du behöver veta om just det. Det finns verkligen mycket fakta på de sidorna! Därefter en serie, serien heter "Maran, min älskade vän" den handlar om en pojke som inte alls var intresserad av hästar men ändå så blir han vän med hästen Maran. Senare får han veta att Maran ska säljas, pojken är väldigt ledsen. Kommer han någonsin att sluta tänka på Maran? Sedan får vi en rasfakta om hästrasen Marwari. Som vanlig gjorde det är riktigt bra jobb och texten var mycket lärorik. Efter faktan får vi läsa insändare där läsare berättar om pinsamma situationer som de varit med om i stallet. Efter de pinsamma insändarna kommer en tävling. "Årets stora tävling! Vinn ett ridläger!" man ska skriva om det pinsammaste man varit med om, pinsammast vinner! Efter det är det lite förslag på olika ridläger och sedan är tidningen slut och man får läsa lite om vad som kommer hända i nästa tidning.

Förlåt för dålig bild, hittade ingen annan..