Recension - Minhäst nr 2-3 2015

Hej igen!
Idag kommer en recension, hoppas ni gillar den! Trevlig lässtund!

Vi börjar precis som förra gången med att titta på framsidan. Jag älskar verkligen hästarna de har på framsidorna, det är något de alltid lyckas bra med! Bara titta på denna söta lilla isabellfärgade häst! Vi går vidare och tittar på valet av färger. Denna gång har de använt färgerna blå, rosa, och gul. Det är fina och färgglada färger som verkligen livar upp! Jag gillar också att de har hjärtan lite här och där på tidningen.

Nu går vi vidare till själva tidningen. Om man bläddrar till andra sidan så märker man att de inte använt samma färgtema som på första sidan, eller nästan de har bara bytt ut blå mot lila. Det är väldigt snyggt och jag gillar att de inte använde samma tema. Vi bläddrar till nästa sida, där vi hittar vinnare av en instagram tävling. Det var mycket fina bidrag och värdiga vinnare! Sedan fortsätter vi till nästa sida där det finns fler bidrag. Vi bläddrar åter igen och möts av en Lena Furberg serie. Den handlar om en duktig hopphäst som får fel ryttare och det är bara hästens skötare som märker det, men ingen lyssnar på henne. Hon bestämmer sig för att visa att det inte är fel på hästen genom att sitta upp och hoppa skyhöga hinder, men hon är ju ingen professionell hoppryttare... Hur ska det gå? Serien heter "Crack in the sky" och har ett bra budskap. Lena Furberg gjorde som vanligt en helt underbar serie! Sedan när man har läst serien och bläddrar vidare kommer lite roliga Mulleserier! Efter lite roliga Mulleserier så får vi läsa en till serie av Lena. Serien heter "Bara inte Billy!" och handlar om en tjej som ska köpa häst, efter att ha letat länge och nästan gett upp så hittar hon den - sin drömhäst, Billy. Men efter ett och ett halvt år får hon veta att familjens hästar ska säljas, de har inte råd. Emma som flickan heter blir förtvivlad och springer ut till Billy för att söka tröst hos honom. Senare rider hon också ut med honom, ut på den tunna isen i sin förtvivlan... Vad ska hända?

Det var bara halva recensionen, hela blev för lång efter som att det var ett dubbelnummer. Ni får nästa del imorgon förhoppningsvis!

Det var en dålig bild, men hittade tyvärr ingen annan..